Nieuwe predikant verwelkomd in volle Maartenskerk

(foto’s: PGH)
HILLEGOM – Met de feestelijke intrededienst van ds. Jan Verlinde is voor de Protestantse Gemeente Hillegom (PGH) een langdurige zoektocht naar een vaste predikant succesvol afgesloten. Afgelopen zondag, 21 juni, was de Maartenskerk tot de laatste plaats gevuld voor de officiële verwelkoming van de nieuwe voorganger.
De beroepingscommissie heeft twee jaar hard gewerkt om Verlinde te bewegen de overstap van zijn -nu voormalige-gemeente Axel (Zeeuws Vlaanderen) naar Hillegom te maken. Zijn komst betekent tevens het einde van een periode van vier jaar zonder vaste predikant. In die jaren werd een beroep gedaan op een grote groep gastpredikanten uit de regio, die afwisselend voorgingen in de erediensten. Dat vroeg flexibiliteit van gemeenteleden, maar zorgde tegelijkertijd voor veel afwisseling en nieuwe inspiratie.
Tijdens de dienst werd ds. Verlinde bevestigd door ds. Egbert van de Weide uit Warmond en ds. Esmeralda Mandemakers uit Noordwijkerhout. Na een krachtig “Dat willen wij” van de aanwezige gemeenteleden ging hij voor het eerst voor in zijn nieuwe gemeente.
Uit eerdere kennismakingsbijeenkomsten bleek al dat Verlinde op veel vertrouwen kan rekenen. Ook zijn beslissing om het beroep aan te nemen liet weinig ruimte voor twijfel: binnen twee dagen na ontvangst van de officiële beroepingsbrief gaf hij zijn positieve antwoord. Inmiddels woont hij met zijn partner in Hillegom en begint een nieuwe periode van kennismaking met de gemeente, haar inwoners en de vele maatschappelijke organisaties.
Lees ook:
Nieuws
Kulturele Raad presenteert nieuw seizoen
Nieuws
PRO Bollenstreek officieel opgericht
Nieuws
Zomer in Hillegom – gratis activiteiten voor jong en oud.
Nieuws
