Veel donkere straten in Hillegom door storingen
Hillegom – Afgelopen weken stond de meldingsapp Fixi.nl helemaal vol met meldingen van donkere straten in Hillegom. Vooral rondom het Julianapark en de Lijsterbeslaan waren de straten lange tijd donker. Volgens de gemeente zijn de storingen allemaal weer opgelost, maar was de oorzaak soms lastig te vinden.
Via de website Fixi.nl kunnen Hillegommers problemen in de openbare ruimte doorgeven en zo ook donkere straten. ‘In dit geval ging het om een aantal netstoringen aan de straatverlichting. Deze meldingen geven we direct door aan netbeheerder Liander, die ermee aan de slag is gegaan’, meldt de gemeente aan Hillegom Online.
Niet meer naar buiten
In de straten van het Julianapark Hillegom wisselde de donkere en lichte avonden in twee weken tijd een paar keer af. Het nut van de lantaarnpalen is in een donkere straat gelijk goed te merken. Een oudere vrouw uit de Ambachtstraat liet weten: ‘Ik durfde de afgelopen dagen niet meer in de avonden af te spreken. Je ziet niks meer als de lantaarnpalen uit staan’.
Moeilijk te vinden
Volgens de gemeente waren de meeste storingen al snel opgelost. Alleen rondom de Lijsterbeslaan bleef het langer donker. ‘De oorzaak van de storing in het gebied Lijsterbeslaan bleek helaas moeilijker te vinden en duurde daarom langer. Eerder waren onder andere de omgeving Ambachtstraat, Mauritslaan, Juliana van Stolberglaan, Prinses Margrietplantsoen, Prinses Marijkestraat, Valckslootlaan, Willem Alexanderheem, Eikenlaan en Kastanjelaan donker als gevolg van een netstoring’, laat een communicatiemedewerker van Gemeente Hillegom weten. De gemeente laat ook weten dat de storingen rondom het Julianapark niet te maken heeft met de aanlag van het park.
Communicatie via Facebook
De gemeente heeft de afgelopen twee weken één keer gecommuniceerd via Facebook over de storing. Toch zitten er nog steeds veel mensen niet op het sociale media platvorm, waardoor niet iedereen op de hoogte is van storingen in Hillegom. De gemeente laat hierop weten: ‘We melden dergelijke storingen alleen via Facebook, omdat ze meestal snel zijn opgelost. Alleen als we voorafgaand weten dat het langer gaat duren zetten we hiernaast ook andere communicatiemiddelen in.’